James Murray
2010.01.07. 17:36
James Murray a Where Edges Meet lemezével debütált az Ultimae Recordsnál. Ez az első lemeze, így az eddigi munkásságáról nehezemre esett érdemleges anyagot gyűjteni.
Amiatt esett a választásom rá, mint első hosszú poszt, mert ahhoz képest, hogy "kezdő" zenésszel van dolgunk, fantasztikus, amit ezen a lemezen összehozott.
Kiadó: Ultimae Records
Ország: Franciaország
Megjelenés: 2008 december 07.
Stílus: Down-Tempo, Ambient, IDM
A Where Edges Meet alapvetően egy ambient/down-tempo lemez. Mikor először elkezdtem hallgatni, egy kicsit szkeptikusan álltam neki, mert ebben a stílusban elég nehéz nagyot alkotni úgy, hogy az embernek kevés tapasztalat van a háta mögött (Itt persze rögtön meg tudnám cáfolni magam a Between Interval-lal). Amint elkezdődött a lemez, ezek a kételyek rögtön köddé váltak. James Murray zenéjére a tiszta hangzás, a komor drone-os elemek, és az élesebb, erőteljesebb hangszerek-zajok ötvözése a jellemző. A lemez az elejétől a végéig hordoz egyfajta sejtelmességet. Rengeteg váratlan zajt, csilingelést tartalmaz, amik mellett szerepet kapnak a végletekig letisztult hanghatások, és akkusztikus hangszerek, mint például a zongora.
Az első számban éreztem leginkább azt a sejtelmességet, amiről az előbb írtam. A bakelit hatásért felelős recsegés, és az apró kis zajok mellett hamar körvonalazódott bennem a szám további tartalma. Az alapdallam, ami végigkíséri a számot, egyre erősödik. Bennem végig az az érzés volt, hogy be fog indulni, és a laza kis ambient átalakul psychill-é,de nem... Tökéletes.
A második számnak nekem egy kicsit psybientes beütése van. A viszonylag sok moraj mellett nagyon jól hangzik a szám második felében hallható billentyűs, illetve vonós hangszerek.
Hát igen... A harmadik szám. Amikor meghallottam az Outside Context Solutiont, akkor elterveztem, hogy ezt még megteszem sorozatban vagy tízszer. Ez a leghangulatosabb szám szerintem a lemezről. Tökéletes dallamok és hangok vannak benne, amik engem Hol Baumannra emlékeztetnek leginkább.
A Gaijin az egyetlen szám a lemezről, ami nekem annyira nem nyerte el a tetszésem. A szám a zongorára épül, de emellett lehet az elején fúvós hangszereket is hallani. Sok benne a visszhang, és az éles apró kis zajok. Itt megkérdezném még, hogy aki olvassa, és tudja miről van szó, az írja már meg kommentbe, hogy ennél a számnál 01:26-tól mik azok a pittyenések, mert nem jövök rá, és biztos, hogy én azt már hallottam valahol. Köszönöm.
A Fear of Falling a legeltérőbb szám a többi közül. Dub-os beütése miatt ez egy kis pihenő a sok nehezebb dallam között. Nem túl eredeti, vagy különleges, de egész' kellemes hallgatnivaló.
Az album címadódala egyben a legcsöndesebb szám a korongon. Elég komor, annyi dallamot, mint az előzőek, ez nem tartalmaz. Hangszerek terén is sivárabb a szám, mint a többi. Dobokon kívül csak torzított zajok szerepelnek benne.
A 7. számnak a jellege átcsap egy kicsit sötétebb témába. Az Empty Spaces-ről nekem rögtön a drone előadók munkásságai jutottak eszembe. A számban leginkább a második felében hallható vonós hangszer tetszett.
Az Eleven nekem megintcsak egy titokzatos, sejtelmes része az albumnak. Filmzene-szerű alapdallama alatt rengeteg apró zaj, valamint gépies ritmus hallható.
Az Invisible People remek levezetője ennek az izgalmas lemeznek. A szám teljesen drone-os hatású. Engem a régebbi Biosphere-ekre emlékeztet. A helyenként fel-feltűnő hosszú magas hang egy kis dark beütést ad neki.
Végeredményben a Where Edges Meet egy nagyon jó kis album, ami lényegénél fogja meg az ambient/electronica/down-tempo stílust. A részletgazdag hangok, és a tökéletes hangzás mind olyan dolog, amit ritkán kombinál egy első lemezes előadó.
Link:
http://rapidshare.com/files/174331052/James_Murray_-_Where_Edges_Meet__2008_.rar
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.